Söndagsbröd

När jag var på PP&Co's Stickcafe i veckan blev vi bjudna på ett fantastiskt
bröd, som alla ville ha recept på, inklusive jag. Och igår var det min tur att baka det :)
Ja, matfotografering är ju inte direkt min starka sida,
men så här blir det med köksbelysning och kompakt kamera :D
Ska lägga ner lite extra tid nästa gång, om det blir nått mumsigt snart :)
 
 
 
 
Gör Carins goda bröd så här:
 
Sätt ugnen på 200 grader
 
2dl fiberhavregryn
5dl dinkelmjöl
1dl krossade linfrö
1dl russin
1dl grovhackade hasselnötter
2tsk bikarbonat
1tsk salt
4dl mild yoghurt eller filmjölk
1/2 dl flytande honung
1/2dl lingonsylt
 
Blanda ihop alla torra ingredienser, sedan rör du i det övriga.
Klicka i smord avlång form.
Grädda i 200 grader i ca 1 timme i nedre delen av ugnen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0